+31 (0)88 664 0601
Mobiele applicaties
Case

HASHTAGTWO

Technieken
Native iOS
Swift
Laravel
VueJS
Kubernetes
Python
Open3D
De vraag

Onbekend terein

Telkens mogen wij weer hele mooie oplossingen voor onze klanten realiseren. Maar soms zit er iets extra speciaals en super innovatiefs bij, wat natuurlijk perfect bij ons past!

Kunnen wij een iOS app maken, waarbij de faceID sensor wordt gebruikt voor het maken van een 3D scan?

Uuuh, dat hebben we nooit gedaan, maar het lijkt ons heel gaaf! Geef ons twee weken en wij gaan vrijblijvend een POC (Proof Of Concept) uitwerken.

Blijkt dat we het kunnen en staan we er achter, dan gaan we de opdracht heel graag aan!

Uiteraard is het ons gelukt en zijn we dit project vol enthousiasme aangegaan!


Ga naar hashtagtwo.nl voor meer informatie over dit product.

Innovatie

HASHTAGTWO heeft een techniek ontwikkeld, waarbij ze op de millimeter nauwkeurig een borst prothese kunnen 3D printen en daarmee naadloos aansluit. Daarbij zijn deze "boops" super comfortabel t.o.v. het alternatief. Ze laten veel lucht door, zijn licht van gewicht en in verschillende hippe kleuren te krijgen.

De APP

Om de best passende "boop" te printen, heb je een net zo'n goede 3D scan nodig. Hiervoor zijn wij bij het project betrokken. WEAP heeft een native iOS app ontwikkeld, waarmee vrouwen in staat zijn met de mobiele telefoon in hun eigen vertrouwde en veilige omgeving een 3D scan te maken. Uiteraard gebeurd alles op de meest veilige manier, worden er geen gegevens op het toestel opgeslagen en wordt bijvoorbeeld het hoofd automatisch uit de scan gehouden.

Bij HASHTAGTWO hebben ze een mooi team samengesteld van vormgevers, animators, tekst schrijvers en nog veel meer. Deze samenwerking vindt je dan ook terug in de App. Zo zijn de instructies in strakke animates uitgewerkt en is de gedurfde branding in de APP opgenomen.

Meer dan een APP

Naast de APP hebben wij een back-end in Laravel ontwikkeld waar de projecten beheerd worden en de scans veilig worden aangeboden.

De 3D scan's worden in de vorm van meerdere point clouds (punten met een X,Y,Z, positie) aangeboden, welke wij naar één object mergen en vervolgens tot een bruikbaar 3D model (mesh) renderen. Hiervoor hebben wij een render engine API ontwikkeld.

Om al deze onderdelen zo schaalbaar als mogelijk te houden, is alles op basis van microservices uitgewerkt en worden deze op een kubernetes cluster, in beheer door ons aangeboden.

Het resultaat

Instructies